Митрополит Олександр (Драбинко) (ol_drabinko) wrote,
Митрополит Олександр (Драбинко)
ol_drabinko

Значення Воскресіння

В ці пасхальні дні, розмірковуючи над останніми подіями описаними в Євангеліях, ми задаємося питанням: а що ж означає Воскресіння Господа Іісуса Христа?

Диявол протиборствує Спасителю. Іх битва розпочинається і Іудейській пустелі на Горі Спокуси, де Господь відрікається від сатани, відмовляючись від тих засобів досягнення цілі Свого служіння, які той пропонує. Однак сатана не відступається від Спасителя. Він переслідує його через огидні людські риси – заздрість і злобу.

Смерть Господа на Хресті була тимчасовою перемогою диявола. Адже зло видимим образом восторжествувало над добром. На Голгофі  виявилися як би низверженими, приниженими і оскверненими ті великі істини, які Христос приніс людям.

Так в чому ж полягає значення Христового Воскресіння?
Христос Воскрес!

Після зради, неправедного суду, знущань, побиття, хресної смерті і триденного погребіння, за стінами Єрусалима відбулося надприродна подія, яка змінила хід людської історії – це Воскресіння із мертвих Господа нашого Іісуса Христа.
Господь воскресає, оскільки Він не тільки Син Людський, Він – Син Божий, Він – Сам Бог. Він – Джерело життя і Податель його всьому світові, всьому живому. Він – Творець. А отже Він Сам в Собі утримує могутність і енергію, які переборюють силу тяжіння смерті, які розривають її кайдани, вдихають життя в те що померло.

Син Божий і Син Людський воскресає в третій день після смерті. І саме Воскресіння є самим сильним, яскравим і переконливим сідченням і доказом Божественності  Іісуса Христа, Його перемоги над дияволом.

Апостол Павел, розмірковуючи над темою Воскресіння, говорив так: „А якщо Христос не воскорес, то і проповідь наша марна, марна і віра ваша” (1Кор. 15.14).

Дійсно, якби Христос не воскрес, то безплідними були б і проповідь, і віра тих що слухають її. То була б ще одна красива, але по своїй суті невдала спроба зробити людство щасливим. Це було б ще одне вчення, ще одна філософія – чергове людське мудрування, не спроможне наблизити людей до повноти життя.

 Воскресіння Христове іменується Пасхою, і це не випадково. У євреїв Пасха пов’язана із спогадами про визволення в древності із єгапетського рабства. Напередодні виходу із Єгипта, кожна єврейська сім’я повинна була принести в жертву Богу ягня в знак позбавлення. Господь Іісус Христос став жертовним Агнцем, заколеним на Хресті за гріхи всього людського роду. Він став новою Пасхою, Пасхою святою і спасительною для всього світу, а не для одного народу чи однієї спільноти людей.

Окроплення кров’ю ягнят несло євреям позбавлення від смерті первородних і визволення з єгипетського полону. Подібно до цього і поєднання із Христом, Спасительним Агнцем, вивільняє людство від диявольського полону  і дарує перемогу над смертю.
Воскресіння як неминуча подія, було предопреділене Богом і входить в Його задум про світ і людину. Саме тому апостол Павел і називає Іісуса Христа „первістком із померлих”.

Христос – перший, але не єдиний і не останній в розпочатій Ним чреді. Воскресіння, як частина Божого промислу про людину, є здобутком кожного з нас без вийнятку. І так як Христос воскрес із мертвих, так воскресне і кожний іх нас. За смертю неодмінно слідує воскресіння. Непорушним свідченням цього є Воскресіння Спасителя. Шлях життя, предписаний Богом кожній людині, включає в себе також і воскресіння. А це означає, що смерті не має.

Як лякає і страшить нас смерть! Людині здається, що з її відходом спускається чорний, непроникний занавіс, наступає небуття і кінець всьому. Однак смерті немає – за нею – світло Воскресіння.

І Христос показав, і довів нам це Своїм прикладом.

В своєму житті кожна людина проходить через випробування, страждання і гіркоту поразки. Ми дуже часто говоримо про торжество несправедливості, про перемогу зла над добром. Багато людських доль розбилося об таємницю могутності зла. Однак не треба впадати в розчарування і відчай.

Слід завжди пам’ятати, що зло уже поборене. Воно переможене Воскресінням Христовим. За Хрестом слідує воскресіння. Христос воскрес із мертвих і тим самим переміг зло. Щоб бути співпричастниками цієї перемоги, ми повинні бути разом з Христом, і тоді за нашим хрестом завжди буде воскресіння, за примарною перемогою зла – істинна перемога добра, за скорботою – радість.

Воістину Воскрес Христос!
Блаженніший Митрополит Володимир (Сабодан)
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments